Skip to content
16/08/2010 / karol.krol

Finanse społeczne 2.0 – model biznesowy social gaming

Popularność portali Web 2.0 i najnowsze trendy społeczno-gospodarcze tworzą nowe możliwości biznesowe. Skuteczna analiza bieżącej sytuacji i przewidywanie tendencji i zachowań użytkowników daje ogromne szanse, nie tylko na odkrycie i zajęcie miejsca w nowej niszy, ale także na stworzenie zupełnie nowego zastosowania ogólnodostępnych narzędzi i przerobienia na maszynkę do zarabiania pieniędzy.

Model biznesowy social gaming to dobry przykład wykorzystania zwykłych ludzkich cech, powszechności portali społecznościowych i wykorzystania „the crowd of wisdom” – mądrości tłumu. Polega na udostępnieniu przeważnie prostych aplikacji i gier, w których gracz większość bonusów i wyników zdobywa angażując swój czas, wirtualne kontakty ze znajomymi, a gdy te zawiodą, lub osiągnie określony etap – swoje realne pieniądze.

Korzystanie z podstawowych funkcji gry, czy aplikacji, przeważnie jest darmowe, jedynym ograniczeniem jest posiadanie konta na danym portalu społecznościowym. Najbardziej popularne aplikacje wiążą się z prowadzeniem restauracji, gospodarstwa rolnego, ale także dają możliwość wcielenia się w dowódzce wojsk lub szefa mafii.

Pomysł wydaje się być trywialny, ale liczby z obrazka zamieszczonego poniżej są niezbitym dowodem na to, że można zarabiać realne pieniądze, za udostępnienie fikcyjnego świata. Tworzeniem wirtualnego świata zajmują się userzy, co jest dobrym przykładem crowdsourcingu. Subtelna nuta rywalizacji z innymi użytkownikami portalu społecznego sprawia, że aby wygrać w wyścigu offline, użytkownicy nie boją się korzystać z pieniędzy offline!

Jak podał TechCrunch całkiem niedawno Google zainwestował 100 mln dolarów w Zynge.
Ciekawym dodatkiem do tematu jest wywiad idg.pl z Sebastianem Barbanowem na temat opłacalności gier społecznych w Polsce.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: